Zapraszamy na zakupy
do sklepu
od poniedziałku do czwartku
w godzinach 13:00 - 16:00
NIE NAPRAWIAMY PARASOLI
Zapraszamy na zakupy
do sklepu
od poniedziałku do czwartku
w godzinach 13:00 - 16:00
NIE NAPRAWIAMY PARASOLI
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Konsment, przed odstąpieniem od umowy, ma prawo używać rzecz w granicach zwykłego zarządu, który obejmuje następujące czynności:
- rozpakowanie rzeczy z oryginalnego opakowania
- sprawdenie rzeczy przez dotyk, rozłożenie i sprawdzenie wytrzymałości
- stwierdzenie braku istnienia mechanicznego uszkodzenia lub usterki rzeczy
TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
Reklamacje z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.). Polegają na:
Przepisy ogólne dotyczące reklamacji
Konsumenci mają prawo reklamować wadliwy towar w przypadku niezgodności towaru z umową. Towar niezgodny z umową to taki, który nie nadaje się do celu, do jakiego zwykle jest używany albo nie ma właściwości cechujących produkty danego rodzaju.
W takiej sytuacji uprawnienia konsumenta określa art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Zgodnie z tym przepisem jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.
Są to jedyne uprawnienia, które w pierwszej kolejności może wykorzystać konsument.
Nie ma zatem możliwości zażądania od razu od sprzedawcy zwrotu pieniędzy w ramach reklamacji.
Zwrotu pieniędzy można żądać w sytuacji odstąpienia od umowy.
Zgodnie z art. 8 ustawy prawo do odstąpienia od umowy powstaje w konkretnych sytuacjach. Może mieć zastosowanie wówczas, gdy żądanie naprawy lub wymiany okaże się niemożliwe albo będzie wymagać nadmiernych kosztów lub narażałaby kupującego na znaczne niedogodności (art. 8 ust. 4 ustawy.
Terminy
Sama ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wprowadza wymóg szybkiego udzielenia odpowiedzi na reklamację. Niezależnie od tego, czy sama odpowiedź jest odmowna, czy też przychyla się do żądań konsumenta, powinna być udzielona w terminie 14 dni od daty wniesienia reklamacji.
Jeżeli sprzedawca nie dotrzyma tego terminu, wtedy też uważa się reklamację za uzasadnioną. Żądania konsumenta muszą zatem być spełnione.
W odróżnieniu od terminu odpowiedzi, ustawa nie wyznacza sztywnego terminu w którym reklamacja powinna być załatwiona. Ma to istotne znaczenie z tego względu, iż trudno byłoby ustalić rozsądny czas na spełnienie żądań klienta. Wszak naprawa telewizora, czy laptopa, może trwać o wiele dłużej niż butów.
Z tego też względu zgodnie z treścią przepisów załatwienie reklamacji powinno dokonać się w odpowiednim czasie. Według ogólnych zasad uznaje się, że sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację niezwłocznie, czyli bez zbędnej zwłoki.
Określenie takiego terminu powinno więc uwzględniać zarówno właściwości danej rzeczy, jak również prawa konsumenta.
GWARANCJA PRODUKTU
Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie Internetowym posiadają gwarancję producenta, obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.